Wednesday 8 November 2017

Flytte Gjennomsnittet Ols


Jeg har paneldata som inkluderer amerikanske stater (1-48) og år (1900-1917). Alle variablene er tidsvarierende med ett unntak. Dette unntaket er tid uavhengig og en tre nivå kategorisk variabel måling av regionale betegnelser for tilstandene testet ved bruk av to dummyvariabler. Jeg vil også se på samspill mellom en av dummiene og flere av de tidsvarierende variablene. OLS estimater av denne modellen indikerer heteroscedasticity. Så gitt organisering av dataene mitt spørsmål er hvilken av panelteknikken som er best, og hvorfor bruker jeg Stata. Takk, RB spurte Jan 3 14 kl 15:41 Jeg vil si det avhenger av dataene. Men det er noen generelle ideer om modellspesifikasjon. Faste virkemåte er konsistent og bør derfor brukes til å kontrollere konfronterende fagnivåer. Hvis det ikke er noen konfidensnivå på fagnivå, er random effect-metoden effektiv for å ta hensyn til korrelerte feil. OLS vs faste effekter. F-test av den felles betydning av de faste effektene avskjærer. Null hypotesen er at alle de faste effektavbruddene er null. Hvis null er avvist, må vi bruke fast effekt metode. F-testen utføres automatisk når vi kjører xtreg i Stata. Den vises nederst på regresjonsutgang. Fast vs tilfeldige effekter: Hausman test. Null hypotesen er at hellingskoeffisientene til de to modellene som sammenlignes, ikke avviker vesentlig. Hvis estimatene er forskjellige, avviser vi romdom-effekter og må bruke faste effekter, ellers bruker vi den mer effektive random effektmetoden. Det er en kommandosjef i Stata. svarte jan 3 14 kl 16:10 Jeg tror rynken er tiden invariant variabel (3 nivåer, 2 dummier) som er opprettet ved hjelp av aggregeringer av tverrsnittsdataene (statene). Så hvis jeg kjører fast effektmodellen i Stata faller de to dummiene ut. Er løsningen å slippe de to dummiene og bare se på de enkelte stater som består av disse to dummiene Takk igjen, RB ndash user36830 Jan 3 14 kl 16:28 Du har rett, user36830. Generelt sett kan fast effektmetode ikke håndtere tidsinvesterende kovariater, men det siste papiret kan være av interesse. Hvis du virkelig er interessert i effektene av tidsinvesterende kovariater, kan du slå til tilfeldig effektmetode. Det er også en annen longitudinell datamodell som kalles populasjonsgods (eller marginal) modeller (for eksempel generaliserte estimeringslikningsmodeller), sammenlignet med emnespesifikke modeller. Se min avklaring her. ndash Jiebiao Wang Jan 3 14 kl 16: 49Time serie analyse tsa statsmodels. tsa inneholder modell klasser og funksjoner som er nyttige for tidsserier analyse. Dette inkluderer for øyeblikket univariate autoregressive modeller (AR), vektor autoregressive modeller (VAR) og univariate autoregressive moving average modeller (ARMA). Den inneholder også beskrivende statistikk for tidsserier, for eksempel autokorrelasjon, delvis autokorrelasjonsfunksjon og periodogram, samt de tilsvarende teoretiske egenskapene til ARMA eller relaterte prosesser. Det inkluderer også metoder for å arbeide med autoregressive og bevegelige gjennomsnittlige lag-polynomier. I tillegg er relaterte statistiske tester og noen nyttige hjelpefunksjoner tilgjengelige. Estimering gjøres enten ved nøyaktig eller betinget maksimal sannsynlighet eller betinget minste kvadrat, enten ved bruk av Kalman Filter eller direkte filtre. For tiden må funksjoner og klasser importeres fra den tilsvarende modulen, men hovedklassene vil bli gjort tilgjengelig i navnemodusen statsmodels. tsa. Modulstrukturen er innenfor statistikkmodeller. tsa er stattools. empiriske egenskaper og tester, acf, pacf, granger-causality, adf unit root test, ljung-box test og andre. armodel. univariate autoregressive prosess, estimering med betinget og nøyaktig maksimal sannsynlighet og betinget minst-kvadratisk arimamodel. univariate ARMA prosess, estimering med betinget og eksakt maksimal sannsynlighet og betingede minst-kvadratene vektorar, var. vektor autoregressive prosess (VAR) estimeringsmodeller, impulsrespons analyse, prognose feil varians dekomposisjoner og data visualisering verktøy kalmanf. estimat klasser for ARMA og andre modeller med nøyaktig MLE ved hjelp av Kalman Filter armaprocess. egenskaper av arma prosesser med gitt parametere, dette inkluderer verktøy for å konvertere mellom ARMA, MA og AR-representasjon samt akf, pacf, spektral tetthet, impulsrespons funksjon og lignende sandbox. tsa. fftarma. ligner på armaprocess, men arbeider i frekvensdomene tsatools. tilleggshjelpsfunksjoner, for å lage arrays av forsinkede variabler, konstruere regressorer for trend, detrend og lignende. filtre. Hjelperfunksjon for filtrering av tidsserier Noen tilleggsfunksjoner som også er nyttige for tidsserieanalyse, finnes i andre deler av statistikkmodeller, for eksempel flere statistiske tester. Noen relaterte funksjoner er også tilgjengelige i matplotlib, nitime og scikits. talkbox. Disse funksjonene er utformet mer for bruk i signalbehandling der lengre tidsserier er tilgjengelige og arbeider oftere i frekvensdomenet. Beskrivende statistikk og tester stattools. acovf (x, unbiased, demean, fft) Spørsmål og svar (QA) Generell informasjon Når virker ordningen for Seattle Minimumslønn Hvilken byavdeling implementerer ordningen Hvor kontakter ansatte med spørsmål Hvor kaller arbeidsgivere med spørsmål Har innvandringsstatus innvirkning på dekning av ordinansen Når inntrer ordningen for minimumslønn i Seattle Ordningen trådte i kraft 1. april 2015. Hvilken byavdeling implementerer ordningen? Byen i Seatlersquos arbeidsstandard (OLS) er ansvarlig for implementering av minimumslønnsforordningen (SMC 14.19), sammen med SMC 14.16, SMC 14.17 og administrativ løfteordningsforordning (SMC 14.20). OLS er en deling av Seattle Office for sivile rettigheter. Hvor ringer ansatte med spørsmål Ansatte bør ringe til 206-684-4500 eller sende oss en melding. Hvor skal arbeidsgivere ringe med spørsmål Arbeidsgivere skal ringe til 206-684-4536 eller sende en e-post til laborstandardsseattle. gov. Befolkningsstatus påvirker dekning av ordningen Nei. Som et spørsmål om politikk spør Seattle-byen ikke om innvandringsstatus for alle som bruker bytjenester. I tillegg er det et brudd på ordinansen for en arbeidsgiver å fortelle eller foreslå at en person innleverer en lønnsansvar at arbeidsgiveren skal rapportere mistanke om statsborgerskap eller innvandringsstatus til en ansatt eller et familiemedlem til et myndighetsorgan. Hva er definisjonen av medarbeider Hvilke ansatte er dekket av ordningen Hvilke ansatte dekkes ikke av ordningen Skal ordningen dekke følgende medarbeidere: Arbeidsstudie Betalte praktikanter Uavhengige entreprenører Salgede ansatte Familiemedlemmer som jobber for en bedrift Ansatte som må leve andor søvn på stedet som en del av jobben sin, som for eksempel leilighetsansvarlige på stedet. Uformelle barnevakt Hvor kan jeg finne et kart over Seattle-grenser? Hva betyr det å jobbe i Seattle av og til? Hvordan bestemmer en arbeidsgiver hvilken to uker tidsbegrenset ansatt ansatte Hvem er ansvarlig for å spore timene til en ansatt som noen ganger jobber i Seattle. Omfatter ordningen de ansatte som reiser gjennom Seattle. Når vurderes eiere, partnere, offiserer og aksjonærer ansatte? Kan enkeltpersoner eller fagforeninger fravike minimumslønnskrav Kan arbeidsgivere betale mindre enn Seattlersquos minimumslønn til enkelte ansatte Hva er definisjonen o f ansatt En ansatt betyr enhver som er ansatt av en arbeidsgiver, inkludert heltids-, deltids-, midlertidig og sesongarbeidere. Noen yrker er unntatt fra både staten Washington Washington og Seattlersquos minimumslønner, som for eksempel enkelte landbruksarbeidere, uformelle arbeidstakere, unntatte ldquowhite collarrdquo-arbeidere, frivillige, avisleverandører, jernbanearbeidere, innbyggere og andre. Se SMC 12A.28.200 for mer informasjon om definisjonen av ansatt i Seattlersquos Minimum Lønnordinans. Se RCW 49.46.010 for mer informasjon om (identisk) definisjon av medarbeider i staten Washingtonrsquos Minimum Lønnsloven. Hvilke ansatte er dekket av ordinasjonen Ordningen omfatter arbeidstakere som utfører arbeid i Seattle og gjelder for alle timer arbeidet innenfor bygrenser. Forordningen gjelder ikke for arbeidstid utenfor Seattle. I tillegg gjelder visse terskelkrav for ansatte som jobber i byen på en og annen måte (dvs. ikke regelmessig planlagt). Se spørsmål 6 til 9 nedenfor og administrativ regel SHRR 90-040 for informasjon om enkelte ansatte. Hvilke ansatte dekkes ikke av ordinansen. Ordningen omfatter ikke ansatte som utfører tjenester i henhold til en arbeidsavtale og ansatte utelukket i henhold til definisjonen av arbeidstaker i SMC 12A.28.200 (B). Bestemmer ordningen de følgende ansatte: Arbeidstest nr. Ordningen omfatter ikke ansatte som utfører tjenester i henhold til en arbeidsavtale. Work Study betyr et jobbplasseringsprogram som gir studenter i videregående og post-videregående utdanningsinstitusjoner med sysselsettingsmuligheter for økonomisk hjelp og yrkesopplæring. Likevel krever Washington Student Achievement Council at alle statlige arbeidsstudenter (SWS) studenteransatte skal betales lønn Det kan sammenlignes med hva en ikke-student ville tjene i samme stilling. Fra 1. april 2015 krever SWS-programmet at alle Seattle-baserte SWS-finansierte posisjoner skal følge Seattles minimumslønnskrav. For mer informasjon, kontakt Jeffrey Powell, programadministrator ved Washington Student Achievement Council, telefon (360-753-7621) og e-post. Betalte praktikanter Ja. Seatlersquos minimumslønnskrav gjelder for betalte praktikanter med mindre den betalte praktikanten kvalifiserer for studiefritakelsen eller et spesialbevis for en subminimumlønn. (Se spørsmål 4D for informasjon om spesialbevis.) Uavhengige entreprenører Nei Ordningen gjelder bare for ansatte. Om en person er en ansatt eller uavhengig entreprenør, bestemmes av ldquoEconomic Realities Testrdquo som brukes av Fair Labor Acts (FLSA) og Washington State Minimum Wage Act (MWA). Under testen for økonomisk virkelighet omfatter faktorer for å skille en ansatt fra en uavhengig entreprenør til: Graden av kontroll som virksomheten har over arbeideren. Arbeidsgiver mulighet for fortjeneste eller tap avhengig av arbeidstakernes ledelsesmessige ferdigheter. Arbeidstakers investering i utstyr eller materiale. Grad av ferdigheter som kreves for jobben. Forholdet til arbeidsforholdet. Grad som tjenestene som utføres av arbeideren er en integrert del av virksomheten. Washington State Department of Labor og Industries Independent Contractor Guide. Salaried ansatte Ja. Bestemmelsen omfatter ikke-fritatte lønnede ansatte, det omfatter ikke frittstående lønnede ansatte, for eksempel en ansatt i en bona fide, ledende stilling, faglig eller utenfor salgsstilling. For mer informasjon, se SMC 12A.28.200 (B). Familiemedlemmer som jobber for en bedrift Ja. Bestemmelsen gjelder familiemedlemmer som jobber for en bedrift, forutsatt at de familiemedlemmer kvalifiserer som ansatte som definert i forordningen. Se Washington State Department of Labor og Industries dokument, ldquoIf familiemedlemmer jobber for deg, kjenn dine forpliktelser i engelskkinesisk. EnglishKorean. Engelsk russisk, engelskspansk EnglishThai. EnglishVietnamese. Ansatte som er pålagt å bo og sove på stedet som en del av jobben, som for eksempel leilighetsansvarlige på stedet. Definisjonen av arbeidstaker utelukker, ldquoAny person som krever det (den enkelte) bor eller sover på hans eller hennes sted hennes ansettelse eller som ellers bruker en vesentlig del av (individualrsquos) arbeidstid underlagt samtale og ikke engasjert i utførelsen av aktive plikter. rdquo Casual babysitters No. Definisjonen av medarbeider utelukker ldquoAny enkelt ansatt i uformelt arbeid i eller om en privat hjem, med mindre det utføres i løpet av arbeidsgiverens handel, forretning eller yrke. Hvor kan jeg finne et kart over Seattle-grenser? Kart som viser Seattles folketellingskanaler og postnummerområder Se et kart som viser Seattles grensen på venstre side av siden, klikker du på detaljert soneringslag i delen Zoning (tredje avsnitt) for å legge til skygge som definerer Seattle-grenseverdier. Skriv inn en adresse eller et nabolag i det øverste venstre feltet til null inn på stedet du er interessert i. Klikk på Bygningsplaner for å vise bestemte partier for å zoome inn for å lese gateneavn. Hva betyr det å jobbe i Seattle av og til? Ansatte som utfører arbeid i Seattle på en uregelmessig basis (det vil si ikke regelmessig planlagt) anses å jobbe i Seattle av og til. For å være kvalifisert for Seattlersquos minstelønn, må enstaka ansatte jobbe mer enn to timer innenfor Seattle-grenser i en to-ukers periode. Når de ansatte har oppfylt dette terskelkravet, dekkes alle arbeidstimer i Seattle som omfattes av minimumslønnsforordningen for denne lønningsperioden. Hvordan bestemmer en arbeidsgiver hvilken to-ukers periode som skal brukes av og til. Arbeidsgivere kan velge hvordan man skal bestemme en to-ukers periode så lenge det er konsekvent og konsekvent anvendt. To-ukers perioden kan være en kalenderperiode, lønnstid eller en rullende periode målt fremover eller bakover fra den første timen som ble arbeidet i Seattle. (Se SHRR 90-040 (3) To ukers periode.) Hvem er ansvarlig for å spore timene til en ansatt som noen ganger jobber i Seattle. Arbeidsgivere kan kreve at ansatte sporer sine egne timer. Arbeidsgiverne er imidlertid ansvarlige for å gi sine ansatte informasjon om Minimumslønnsforordningen. De må også sørge for at deres ansatte har muligheten til å spore timene de jobber i Seattle. Betyr ordningen de ansatte som reiser gjennom Seattle Ansatte som bare reiser gjennom Seattle (fra et utgangspunkt utenfor Seattle til et mål utenfor Seattle) er ikke omfattet av ordinansen. Tilfelle stopper for å fylle opp, spise et måltid eller ta vare på et oppdrag, anses ikke som ansettelsesrelaterte stopp. Ansatte som jobber i Seattle med levekår og gjør arbeidsrelaterte stopp i Seattle, kan dekkes av ordinansen, avhengig av hvor mange timer arbeid de utfører i Seattle i løpet av en to ukers periode (se spørsmål FG i denne delen). Når er eiere, partnere, offiserer og aksjonærer ansett ansatte? Uansett om eiere, partnere, offiserer og aksjonærer betraktes som ansatte, må det avgjøres i hvert enkelt tilfelle. I sammenheng med en undersøkelse vil OLS gjøre denne beslutningen ved hjelp av veiledning fra EEOCrsquos Compliance manualen for etterforskning av diskrimineringskrav. EEEOC veiledning sier at i de fleste tilfeller vil enkeltpersoner som er partnere, offiserer, styremedlemmer eller store aksjonærer kvalifiserer ikke som ansatte. Men den endelige bestemmelsen er ikke laget på grunnlag av en personrsquos tittel, og følgende faktorer vil bli vurdert: Hvorvidt og i så fall hvorvidt organisasjonen overvåker enkeltpersoner arbeidet Hvorvidt den enkelte rapporterer til noen høyere i organisasjonen Hvorvidt og, i så fall hvorvidt individet kan påvirke organisasjonen Hvorvidt partene har til hensikt at den enkelte er en ansatt, som uttrykt i skriftlige avtaler eller avtaler Om de enkelte aksjene i overskudd, tap og forpliktelser i organisasjonen kan enkeltpersoner eller fagforeninger frafalle minimumslønnskrav nr. Kan arbeidsgivere betale mindre enn Seattlersquos minimumslønn til enkelte ansatte Ja, men bare i bestemte situasjoner. Arbeidsgivere kan kun betale subminimumlønn til ansatte under 16 år og til ansatte som kvalifiserer for et særskilt sertifikat i henhold til Washington Statersquos minimumslønn (for eksempel elever, lærlinger, budbringere og funksjonshemmede). Arbeidsgivere må oppfylle Washington Statersquos kriterier. For mer informasjon, se Lønns - og kompensasjonsavsnittet og ring Labor Labor Industries på 360-902-5552. Hvilke arbeidsgivere må betale minstelønn til sine ansatte Er ikke-profitt omfattet av ordningen Hvordan fastlegger arbeidsgivere sine minimumslønnskrav Hva er arbeidsgiverplaner Hva er en stor arbeidsgiver (Planlegg 1) Hva er en liten arbeidsgiver (Plan 2) Hvordan er arbeidsgiver ldquoschedule sizerdquo bestemt Er en arbeidsgivers pliktsstørrelse inkludert arbeidstakere som arbeider utenfor Seattle Har en arbeidsgivers pliktsstørrelse teller heltidsekvivalenter (FTE) eller hoder Hvordan fastslår nye arbeidsgivere antall ansatte Hvordan blir en midlertidig arbeidstaker oppnådd gjennom et bemanningsbyrå telt for tidsplan Størrelsen er midlertidig arbeidstaker regnet som ansatt hos både bemanningsbyrået og arbeidsgiveren Hva er felles arbeidsgivere Hvordan fastar arbeidsgivere tidsplan størrelse Hvordan fastsettes lønnsatsen for ansatte som er ansatt i fellesskap av felles arbeidsgivere Er begge felles arbeidsgivere ansvarlig for å legge merke til, legge ut og registrere hvordan bestemmer arbeidsgivere om de er en del av en franchise Noen forretningsavtaler bruker ord som ldquoaffiliaterdquo eller ldquochapter, rdquo heller enn franchise. Hvordan avgjør arbeidsgivere om de er en del av en integrert bedrift Hvilke arbeidsgivere må betale minimumslønn til sine ansatte Arbeidsgivere med arbeidstakere som utfører arbeid i Seattle er omfattet av ordinansen. Er ikke-profitt omfattet av forordningen Ja. Minimumslønnskravene er de samme for ideelle og private arbeidsgivere. Hvordan bestemmer arbeidsgiverne sine minimumslønnskrav Minimumslønnskravene er basert på en ldquoschedule sizerdquo bestemt av et arbeidsgivernummer av ansatte. Hva er arbeidsgiverplaner Ordinasjonen bruker begrepet ldquoschedule, rdquo til å stille ulike krav og tidslinjer for gjennomføring av minimumslønnen basert på et arbeidsgiverantal av ansatte. Det er to tidsplaner med store og små arbeidsgivere. Hva er en stor arbeidsgiver (Schedule 1) En stor arbeidsgiver sysselsetter 501 eller flere ansatte i USA. Store arbeidsgivere inkluderer alle franchisetakere som er tilknyttet en franchise eller et nettverk av franchiseer som ansetter mer enn 500 ansatte i USA. Informasjon for store arbeidsgivere Faktaark (engelsk) Faktaark (spansk) Hva er en liten arbeidsgiver (plan 2) En liten arbeidsgiver sysselsetter 500 eller færre ansatte i USA. Små arbeidsgivere inkluderer ikke franchisetakere som er tilknyttet franchisegiver eller et nettverk av franchiseer som ansetter mer enn 500 ansatte i USA. Informasjon for små arbeidsgivere Faktaark (engelsk) Faktaark (spansk) Hvordan fastsettes arbeidsgiver ldquoschedule sizerdquo En arbeidsgiver bestemmer tidsplanstørrelsen ved å beregne gjennomsnittlig antall ansatte ansatt (dvs. betalt) hver kalenderuke i løpet av det foregående kalenderåret. En arbeidsgiver bør inkludere en uke hvor minst en ansatt arbeidet. Arbeidsgivere bør ikke inkludere uker hvor ingen ansatte arbeidet. Alle ansatte i USA regnes, inkludert: Heltidsansatte. Deltidsansatte. Midlertidige eller sesongbaserte ansatte. Felles ansatte. Alle ansatte i franchisen eller et nettverk av franchiser i USA. For mer informasjon om kollektivt ansatte, se spørsmål J i denne delen. Inkluderer en arbeidsgivertidsplan størrelse ansatte som jobber utenfor Seattle Yes. Arbeidsgivere må telle alle ansatte som jobber i USA. Skal en arbeidsgivers pliktsstørrelse utgjøre heltidsekvivalenter (FTE) eller hoveder Antall ansatte er talt med hovednedd, det vil si at hver ansatt teller som en ansatt, uavhengig av om den ansatte er heltid, deltid, midlertidig, osv. Hvordan bestemmer nye arbeidsgivere antall ansatte Arbeidsgivere som ikke hadde noen ansatte i løpet av det foregående kalenderåret, teller gjennomsnittlig antall ansatte ansatt per kalenderuke i løpet av de første 90 kalenderdager i inneværende år. Hvordan blir en midlertidig arbeidstaker oppnådd gjennom et bemanningsbyrå telt for tidsplan? Er midlertidig arbeidstaker regnet som ansatt hos både bemanningsbyrået og arbeidsgiveren? Hvis bemanningsbyrået og arbeidsgiveren er fellesarbeiderne til midlertidig arbeidstakere, teller begge arbeidsgiverne Den midlertidige arbeideren bestemmer tidsplanstørrelsen. Den midlertidige arbeideren teller to ganger for dette formålet. Hva er felles arbeidsgivere Separate forretningsenheter (med separate eiere, ledere og anlegg) kan behandles som felles arbeidsgivere i henhold til denne ordinansen. Et individ kan også være en felles arbeidsgiver. Mens et felles ansettelsesforhold vanligvis finnes når en ansatt utfører arbeid som fordeler to eller flere arbeidsgivere, vil den endelige bestemmelsen avhenge av en rekke ikke-eksklusive faktorer som er en del av en ldquoeconomical reality test. rdquo De fem Hovedfaktorer er: Arbeidernes art og grad Kontrollen av arbeidet (direkte eller indirekte) Arbeidet til å fastslå lønnskursene eller betalingsmåten til arbeidstakere Retten (direkte eller indirekte) å ansette, brann, eller endre arbeidsforholdene til arbeidstakere og utarbeidelse av lønn og lønn. Andre faktorer inkluderer: Om arbeidet er en spesialarbeide på produksjonslinjen. Hvorvidt ansvaret mellom en arbeidskontraktør og en arbeidsgiver går fra en arbeidskontraktør til en annen uten vesentlige endringer. Hvorvidt arbeidsgiverens lokaler og utstyr brukes til arbeidet. Om de ansatte ha en bedriftsorganisasjon som skifter som en enhet fra ett arbeidssted til et annet. Om arbeidet er stykkearbeid og ikke arbeid som krever initiativ, vurdering eller fremsyn (dvs. vurderer om tjenesten utføres krever en spesiell dyktighet). Uansett om arbeidstaker har mulighet til profitt eller tap avhengig av ledelsens faglige kompetanse om det er permanent i arbeidsforholdet og om tjenesten som utføres er en integrert del av arbeidsgivervirksomheten. Hvordan bestemmer felles arbeidsgivere tidsplanen Ansatte som er i fellesskap, må regnes av alle felles arbeidsgivere, uavhengig av om arbeidstakeren opprettholdes på bare en av arbeidsgiverne. Hvordan fastsettes lønnsatsen for ansatte som er i fellesskap ansatt av felles arbeidsgivere Planlegge størrelsen på den felles arbeidsgiver med de fleste ansatte bestemmer timeprisen for den ansatte som er i fellesskap. Er begge felles arbeidsgivere ansvarlig for å legge merke til, legge ut og registrere Ja. Hvordan bestemmer arbeidsgivere om de er en del av en franchise Noen forretningsavtaler bruker ord som ldquoaffiliaterdquo eller ldquochapter, rdquo heller enn franchise. En franchise er en skriftlig avtale der: En person har rett til å selge eller distribuere varer eller tjenester i henhold til en markedsplan som er foreskrevet eller foreslått i vesentlig del av en stipendiat eller dets tilknyttede. Forretningsoperasjonen er vesentlig knyttet til et varemerke, handelsnavn, reklame eller andre symboler eid eller lisensiert av stipendiaten eller dets tilknyttede. Personen er pålagt å betale en franchiseavgift. Se RCW 19.100.010 for flere detaljer. Hvordan avgjør arbeidsgivere om de er en del av et integrert foretak En integrert bedrift er et forretningsforhold der en egen enhet kontrollerer driften av en annen enhet. For å bestemme tidsplanstørrelsen regnes separate enheter som danner et integrert foretak som en enkelt arbeidsgiver. Faktorer som skal vurderes ved vurderingen, inkluderer (men ikke er begrenset til): Graden av sammenheng mellom driften av flere enheter Grad som enhetene deler felles ledelse Sentral kontroll av arbeidsforhold og Grad av felles eierskap eller økonomisk kontroll over enhetene. Separate juridiske personer som deler en viss sammenhengende virksomhet og felles ledelse, anses generelt som separate arbeidsgivere (i henhold til denne ordinansen) så lenge de er vesentlig i separate fysiske lokasjoner fra hverandre, og hver separat juridisk enhet har delvis forskjellig slutt eierskap. Lønn og kompensasjon Hva er lønn Hva er minimumslønnskravene til store arbeidsgivere Hva er minimumslønnskravene for små arbeidsgivere Er det situasjoner når arbeidsgivere kan betale mindre enn minimumslønn Hva er minimumslønnskravet for mindreårige Ansatte som er 16-17 år gamle ansatte som er under 16 år Hvordan oppnår en arbeidsgiver et særskilt sertifikat for å betale en subminimumlønn for elever, lærlinger, budbringere eller funksjonshemmede Begrensninger kan en arbeidsgiver søke om et særskilt sertifikat for en hel gruppe medarbeidere i stedet for individer Hvor kan jeg finne mer informasjon om prosessen for å skaffe et særskilt sertifikat fra Washington State Department of Labor amp Industries Tips og serviceavgifter Hvilke tips kan telles mot minimumskompensasjon Hvordan rapporterer små arbeidsgivere tips til IRS Hvordan rapporterer ansatte tips til IRS Kan tipsene bli gjennomsnittet over en lønnsperiode Kan arbeidsgivere søke tips fortjent i en pa Y periode mot en arbeidsgiveres deltakelse i et obligatorisk personalemøte Er det begrensninger på tipsbassing Er arbeidsgivere lov til å trekke et visst beløp fra kredittkorttips for transaksjonsgebyr Hva om en ansatt jobber to eller flere stillinger for en arbeidsgiver og en stilling ikke mottar tips Betal servicekostnader i forhold til minstelønn og minimumskompensasjon Hva er opplysningskravene til serviceavgifter Gjør en ldquoSeattle Surchargedquo utløser opplysningskrav Medisinsk fordel Hva er en kvalifiserende medisinsk ytelsesplan Hva skjer når en ansatt avviser en arbeidsgiver-tilbudt sykefraværsplan Hva hvis en arbeidsgiver har en policy om å forsinke medisinske ytelser til en ny ansatt til den ansatte har fullført en kvalifiseringsperiode (f. eks 90 dager) Diverse problemer Hva er tillatte fradrag fra lønn Kan en arbeidsgiver legge til lønnsomkostninger for å oppfylle minimumslønnskravene Teller transportfordelene mot minimumslønn og minimumskompensasjonskrav Er Seattle-minimumslønnen gjelder for lønn for Betalt syk og trygg tid Gjelder Seattle minimumslønn for lønn for ferie og ferieorlov. Hva er lønn Lønn inkluderer lønn, timelønn, deltidsbetaling, provisjoner og ikke-skjønnsmessige ytelsesbonuser. Tips og arbeidsgiverbetalinger mot medisinske ytelsesplaner er ikke lønn. Hva er minimumslønnskravene til store arbeidsgivere Store arbeidsgivere vil nå minstelønnen på 15.00 i løpet av de neste 3-4 årene. Fra 1. april 2015 må store arbeidsgivere betale en minimumslønn på 11.00. Den 1. januar 2016 vil minimumslønnen for store arbeidsgivere øke til 13.00. Store arbeidsgivere kan oppfylle dette kravet på to måter: Betal en timelønnslønn på 13.00. Betal en redusert timelønn på 12,50 timer hvis de betaler mot en arbeidsgiverkvalifiserende medisinsk ytelsesplan. I 2025 vil minimumskravene til kompensasjon utløpe. Små arbeidsgivere betaler den samme minimumslønnsatsen som store arbeidsgivere og vil ikke lenger regne medarbeider tips og / eller utbetalinger mot en arbeidsgiveres sykefraværsplan mot minimumslønnskrav. Seattle City vil beregne prosentvise endringer i minimumslønnen basert på forbrukerprisindeksen (KPI). Nåværende estimat er 2,4 årlig. Er det situasjoner når arbeidsgivere kan betale mindre enn minimumslønn Arbeidsgivere kan kun betale en subminimumlønn til ansatte under 16 år og til ansatte som kvalifiserer for et spesialbevis under Washington Statersquos minstelønn (dvs. lærere, lærlinger, budbringere og funksjonshemmede ). Arbeidsgivere må oppfylle Washington Statersquos kriterier for spesialbeviset. For mer informasjon, ring Washington State Department of Labor og Industries på 360-902-5552. Hva er minimumslønnskravene for mindreårige Ansatte som er 16-17 år Ansatte som er 16-17 år tjener samme Seattle minimumslønn som voksne. Ansatte som er under 16 år Ansatte som ennå ikke har nådd 16 år, kan tjene 85 av timeprisen som kreves av Seattles minimumslønnsforordning. Hvordan oppnår en arbeidsgiver et særskilt sertifikat for å betale en subminimumlønn for elever, lærlinger, budbringere eller arbeidstakere med funksjonshemning Arbeidsstandardens direktør har fullmakt til å utstede et særskilt sertifikat som gir en arbeidsgiver lov til å betale en lønn mindre enn timepris definert i denne ordinansen for elever, lærlinger, budbringere og funksjonshemmede som beskrevet i RCW 49.46.060. Se WAC 296-128 for mer informasjon. Søknader Søknader om å betale mindre enn Seattle minimumslønn til denne kategorien arbeidstakere må inneholde et godkjent spesialbevis fra Washington State Labor amp Industries og må sendes til OLS direktøren skriftlig. De vil bli vurdert i hvert enkelt tilfelle. Begrensninger Hvis en søknad er godkjent, vil OLS Directorrsquos Special Certificate ha de samme begrensningene for tid, antall, andel og lengde på tjenesten som foreskrevet av Washington State Department of Labor and Industries, forutsatt at timeprisen er over Washington State Minimum Lønn . Kan en arbeidsgiver søke om et spesialbevis for en hel gruppe medarbeidere i stedet for enkeltpersoner Ja. Arbeidsgiveren må imidlertid gi kvalifiserende opplysninger om hver enkelt person for å sikre et anbefalingsbrev til Washington State Department of Labor and Industries. Hvor kan jeg finne mer informasjon om prosessen for å skaffe et spesialbevis fra Washington State Department of Labor amp Industries Den spesielle sertifikat søknad er tilgjengelig på Washington State Department of Labor og Industries nettsted. For mer informasjon, ring Labor amp Industries på 360-902-5552 og les om kriteriene i Washington Administrative Code (WAC) 296-128. Arbeidstakere med funksjonshemning: 296-128-050. Voksne lærere: 296-128-100. Studentlærer: 296-128-175. Studentarbeidere: 296-128-275. Lærlinger: 296-128-225. Tips og serviceavgifter Hvilke tips kan teller mot minimumskompensasjon. Lite arbeidsgivere kan betale en timelønnslønn og gjøre opp minimumskompensasjonsbalansen med ansattstips og / eller utbetalinger mot en arbeidsgiveravgift. For å bruke tips for å kompensere for minimumskompensasjon, må tipsene (a) faktisk mottas av den ansatte og (b) rapporteres til Internal Revenue Service. Merk: arbeidsgivere må gi ansatte beskjed om tipspolitikk på tidspunktet for ansettelsen (som kreves av City of Seattlersquos Administrative Wage Theft Ordinance). How do small employers report tips to the IRS Small employers who are using tips to meet minimum compensation requirements may use methods established by the IRS for reporting tips and must also keep records of tips in pay roll records. See this IRS Publication, ldquoReporting Tip Income - Restaurant Tax Tips, rdquo for more information. Also, both large and small employers must provide employees working in Seattle with written notice of earned tips every pay day. This is a requirement of the Administrative Wage Theft Ordinance . How do employees report tips to the IRS The Internal Revenue Service requires employees to claim all tip income received. This includes tips paid to the employee for charge customers and tips paid directly to the employee from customers. See this IRS Publication, ldquoReporting Tip Income - Restaurant Tax Tips, rdquo for more information. Can tips be averaged over a pay period Yes, but only for the tipped position. When an employee is performing work in both a tipped position and a non-tipped position for the same Small Employer (Schedule 2), tips count toward hourly minimum compensation only for those hours worked in the tipped position. Can employers apply tips earned in a pay period toward an employeersquos participation in a mandatory staff meeting If participation in a mandatory staff meeting is a requirement of a tipped employeersquos position, the employer can count tips for the entire pay period toward the minimum compensation payment for the hours worked during the meeting. Are there restrictions on tip pooling Employers may establish a mandatory tip pooling or sharing arrangement among employees, including servers, counter personnel, bussers, service bartenders, and kitchen staff. Depending on the circumstances, shift supervisors may share in tip pools if they do not have the authority to hire and fire and have duties primarily consisting of customer service tasks rather than managerial duties. Are employers allowed to deduct a certain amount from credit card tips for transaction fees When customers charge tips on a credit card and the employer must pay the credit card company a percentage on each sale, the employer may pay the employee the tip minus that percentage. Example: A credit card company charges an employer 3 on all sales charged to its credit service. The employer may pay the tipped employee 97 of those charged tips. However, this charge on tips may not reduce the employees wage below the required minimum wage. In addition, the employer must pay the amount due the employee no later than the employeesrsquo regular pay day, and the employer cannot withhold payment while awaiting reimbursement from the credit card company. What if an employee works two or more positions for an employer and one position does not receive tips When an employee is performing work in both a tipped and non-tipped position for the same Small Employer (Schedule 2), tips count toward hourly minimum compensation only for those hours worked in the tipped position. An employee is in a tipped position if she contributes toward the chain of service provided to the customer, including servers, counter personnel, bussers, service bartenders, and kitchen staff. Depending on the circumstances, shift supervisors may be considered tipped employees if their duties primarily consist of customer service tasks rather than managerial duties, and if they lack the authority to hire and fire. Do service charges count toward minimum wage and minimum compensation Service charges are automatic, separately designated amounts added to customersrsquo bills that appear to be for services provided by employees. Service charges include but are not limited to automatic charges designated on receipts as a service charge, gratuity, delivery charge, or porterage charge. Service charges are not tips. If paid to employees, service charges may be considered commissions for purposes of this ordinance if they meet the definition of commission in SMC 14.19.010. For the purposes of this ordinance, service charges are considered earnings only above the state minimum wage. What are the disclosure requirements for service charges Employers who include automatic service charges must disclose the percentage of the automatic service charge that is paid directly to the employee or employees serving the customer. The disclosure must appear both on itemized receipts and on any menus provided to the customer. If employers do not comply with this disclosure requirement, OLS will automatically presume that the service charge was not paid to the employee and will not credit the amount toward Seattlersquos minimum wage requirements. Does applying a ldquoSeattle Surchargerdquo trigger disclosure requirements It depends how the surcharge is described. If the business implies to customers that the surcharge is for services provided by employees, then the employer must follow disclosure requirements. If the language that the employer uses to describe the surcharge does not suggest that the amount is being collected for services, and that the amount will not be paid to the employee, then the employer is not required to follow disclosure requirements. Medical Benefits What is a qualifying medical benefits plan A qualifying medical benefits plan must meet the requirements of a silver level or equivalent plan under the Affordable Care Act (see 42 U. S.C. sect 18022(d) ). What happens when an employee declines an employer-offered medical benefits plan To meet minimum wage and minimum compensation requirements, large and small employers must actually make payments toward an individual employeersquos medical benefits plan. If an employee declines a medical benefit plan, then the employer must pay the higher minimum wage or minimum compensation hourly rate. What if an employer has a policy of delaying medical benefits for a new employee until the employee has completed an eligibility period (e. g. 90 days) The employer must pay the new employee the higher minimum wage or minimum compensation rate until the employee completes the eligibility period and enrolls in the employer-offered medical benefits plan. This situation may also arise with a current employee if the employeersquos enrollment status changes for some reason. Miscellaneous issues What are permissible deductions from wages Washington state regulations establish permissible deductions from wages. See WAC 296-126-025 and WAC 296-126-028 . Can an employer add the cost of employee housing to wages to meet minimum wage requirements No. Under state minimum wage law, an employer cannot add the cost of housing to meet minimum wage requirement. Housing is deemed a benefit, not part of wages. However, if an employer pays minimum wage, the cost of housing can be deducted with a written agreement that complies with RCW 49.52.060 (i. e. authorized in writing in advance by the employee for a lawful purpose accruing to the benefit of the employee). In this situation, the employer would have paid minimum wage and the cost of housing would be considered a benefit. Notably, employers also would also be responsible to reporting the employeersquos pay to IRS and employment security. For more information, See Washington State Department of Labor and Industries Administrative Policy ES. A.2 . Do transportation benefits count toward minimum wage and minimum compensation requirements No. Does the Seattle minimum wage apply to the rate of pay for Paid Sick and Safe Time Yes. Seattlersquos Paid Sick and Safe Time Ordinance requires paid leave for work absences due to an employeersquos need to care for a personal for family memberrsquos physical or mental health condition or critical safety issue. Under the PSST ordinance, an employee must be compensated at the same hourly rate for a PSST absence as the employee would have earned during the time the paid leave is taken. For small employers who pay minimum compensation through a combination of minimum wage, tips andor payments toward a medical benefits plan, all employee hours during that pay period, including PSST hours, must average to at least the minimum compensation rate. Example: Maria is a server at a small employer restaurant. She earns at least 11.00hour minimum compensation through a 10hour minimum wage plus tips. In one pay period, she works 72 hours and uses 8 hours of PSST. She earns (and reports to the IRS) 200 in tips. Her minimum compensation for the pay period is 12.50hour and exceeds Seattle minimum wage requirements (800 wages (80 x 10.00hour ) 200 tips 1000 80 hours 12.50hour . Does the Seattle minimum wage apply to the rate of pay for vacation and holiday leave No. However, employers who agree to pay vacationholiday pay at a certain rate of pay and fail to pay for the use of the paid leave could be committing a wage theft violation. OLS would investigate these types of complaints under the Administrative Wage Theft Ordinance. Notice and Posting What are the notice and posting requirements of the ordinance What can employers do to comply with the ordinancersquos notice and posting requirements What are the notice and posting requirements of the ordinance Employers are required to give notice to their employees about their rights and protections under the ordinance in English, Spanish and any other language commonly spoken by employees at the particular workplace: Employees are entitled to mi nimum wage andor minimum compensation Retaliation is illegal and Employees have a right to file a complaint with the Office of Labor Standards if their employer does not pay them minimum wage andor minimum compensation or if the employees are retaliated against for exercising their rights under the ordinance. What can employers do to comply with the ordinancersquos notice and posting requirements The Office of Labor Standards has created a poster that meets the notice requirements. Payroll Records How long must employers retain payroll records What information is required for payroll records What information must be provided to the employee every pay period How long must employers retain payroll records Employers must retain payroll records for three years documenting minimum wages and minimum compensation paid to covered employees. See SMC 14.19.060 . What information is required for payroll records Payroll records must contain information required for this ordinance and for Washington state minimum wage, including: Name, home address, occupation and date of birth (if under eighteen). Time of day and day of week on which the employees workweek begins. Hours worked each workday and total hours worked each workweek. Total daily or weekly straight-time earnings or wages. Total overtime compensation for the workweek. Total additions to or deductions from wages paid each pay period. Total wages, including non-discretionary bonuses, commissions and piece-rate, paid each pay period. Date of payment and the pay period covered by payment. Payroll records also must have information regarding medical benefits and tips that demonstrate the payment of Seattle minimum wages and minimum compensation to each employee. The records do not need to show an ldquohourly rate of payrdquo but must demonstrate that the sum total of wages, tips and payments toward medical benefits (if applicable) equal minimum wage and minimum compensation requirements. What information must be provided to the employee every pay period Under Seattlersquos Administrative Wage Theft Ordinance. employers must provide employees with written notice (in English, Spanish and any other language commonly spoken in that particular workplace) of the following information each time that wages are paid: Rate or rates of pay Tip compensation Pay basis (e. g. hour, shift, day, week, commission) Gross wages and All deductions for that pay period. Enforcement Complaints How will the Office of Labor Standards enforce the Minimum Wage Ordinance How does a person file a complaint Will the Office of Labor Standards allow a complainant to remain anonymous How long does a person have to file a complaint What types of violations will be investigated for a minimum wage claim Where else can a minimum wage claim be filed What private rights of action are available to workers Can a minimum wage complaint be filed at the same time as a criminal wage and administrative wage theft complaint Investigations What can I expect in an investigation Who can represent a party in an investigation Can an employee complainant be represented by a union How long does an investigation take What information is an employer asked to provide Resolutions Are settlements available What happens if an employer does not respond to a charge What happens when the Office of Labor Standards finds that an employer has violated the ordinance What findings are provided Ap peals What appeal rights do parties have if they disagree with the outcome of the investigation Employers Employees Employee Remedies What happens if OLS finds that an employer is in violation of the ordinance What remedies are available to the employee What interest rate applies How are remedies paid to employee What is the Cityrsquos collection procedure for unpaid orders What remedies are available to employees in retaliation cases What is the successor liability for minimum wage violations Employer Penalties Will penalties be imposed for the first year of implementation What are the penalties Complaints How will the Office of Labor Standards enforce the Minimum Wage Ordinance During the first year of implementing Seattlersquos Minimum Wage Ordinance, the Office of Labor Standards will use a compliance letter designed to quickly remedy violations, make the worker whole and provide employer education. OLS will not impose civil penalties unless there is evidence of an egregious violation. While the compliance letter will permit informal resolutions of complaints, it will have almost every characteristic of a charge except for a civil penalty when a violation is found. The compliance letter will: Ensure confidentiality of worker(s) to the maximum extent possible. Address individual and company-wide allegations of noncompliance. Require employers to provide written evidence of compliance. If evidence shows noncompliance, OLS will seek a settlement agreement that provides a full remedy for all workers (i. e. back wages plus interest), an agreement to future compliance, and monitored compliance for 12 months. This type of settlement agreement also will constitute a first violation of the ordinance. OLS will file a Directorrsquos Charge if: An employer fails to respond to a compliance letter An employer fails to provide written evidence within a stated time period andor An employer does not agree to settlement when evidence shows noncompliance. How does a person file a complaint Employees can contact OLS by phone, in-person and on-line: 206-684-4500. 810 Third Avenue, Suite 750 in downtown Seattle. Online Form Will the Office of Labor Standards allow a complainant to remain anonymous Yes, to the extent possible under the law. How long does a person have to file a complaint A person can file a complaint up to three years after the occurrence of the alleged violation. What types of violations will be investigated for a minimum wage claim OLS will investigate any violation of the ordinance, including: Failure to pay minimum wage andor minimum compensation. Failure to comply with notice or posting requirements. Retaliation. Where else can a minimum wage claim be filed Washington State Department of Labor and Industries also can investigate claims for wages owed under the Seattle Minimum Wage Ordinance. What private rights of action are available to workers While the Seattle Minimum Wage Ordinance does not provide a private right of actions, workers can bring a private right of action under Washington Statersquos Wage Payment Collection Act, RCW 49.48. Can a minimum wage complaint be filed at the same time as a criminal wage and administrative wage theft complaint Yes. To file a criminal wage theft complaint, contact the Seattle Police Department. If the wage theft is under 500.00 . you can file a police report quickly and easily through SPDrsquos online reporting system. If the wage theft is over 500.00 . call the SPDrsquos Non-Emergency line at 206-625-5011. Investigations What can I expect in an investigation The Office of Labor Standards is a neutral, fact-finding agency. OLS does not take sides or advocate for one party against another in matters while they are under investigation. All services are free. OLS gathers evidence by conducting interviews, obtaining witness statements, and reviewing written information. Throughout the investigation, OLS can help the parties reach a settlement agreement for early resolution. Who can represent a party in an investigation The investigation is designed to be accessible and easy to navigate, so employees and employers involved in an investigation should not feel that they have to be represented. However, parties are free to engage attorneys to represent them. Parties also are free to invite other individuals to support them during the process. Can an employee complainant be represented by a union Union representatives have no formal standing in the investigative process, but employees can invite union representatives to support them. How long does an investigation take The length of an investigation depends on the complexity of a case. OLS will request a response to allegations of noncompliance within ten days and will file a charge within 30 days if the employer has not responded or the matter is not moving toward resolution. OLS will require payment of amounts owed to workers within 20 days of a final settlement agreement or Directorrsquos Order. What information is an employer asked to provide The information requested depends on the specifics of the alleged violation. Types of information may include: Copy of any notice given to employees of their rights under the Ordinances Statement of the number of employees employed in the United States during the preceding calendar year List of employees with their current position, phone number and address Original time cards which show the actual hours worked each day Payroll records (see SHRR 90-110 for specific contents) and Other relevant documents. Resolutions Are settlements available If evidence shows noncompliance, OLS will seek a settlement agreement that provides a full remedy for all workers (i. e. back wages plus interest), an agreement to future compliance, and monitored compliance for 12 months. This type of settlement agreement also will constitute a first violation of the ordinance. What happens if an employer does not respond to a charge OLS will file a Directorrsquos Charge if: An employer fails to respond to a compliance letter An employer fails to provide written evidence within a stated time period andor An employer does not agree to settlement when evidence shows noncompliance. What happens when the Office of Labor Standards finds that an employer has violated the ordinance What findings are provided OLS will provide written findings of fact and a written determination. If OLS issues a notice of violation, OLS will confer with the parties and determine an appropriate remedy within sixty days. The remedy will include full payment of any unpaid wages due to the charging or aggrieved party and will be recorded in a written Directorrsquos order. Appeals What appeal rights do parties have if they disagree with the outcome of the investigation Employers: An employer can appeal the Directors order by requesting a contested hearing in writing within 15 days of service. If an employer fails to appeal the Directors order within 15 days of service, the Directors order is final and enforceable. When the last day of the appeal period so computed is a Saturday, Sunday, or federal or City holiday, the period runs until 5 p. m. on the next business day. In a contested hearing, the Office of Labor Standards has the burden of proof by a preponderance of the evidence before the Hearing Examiner. Employees: The current ordinance only provides an employer the right to formally appeal a Directorrsquos Order. However, the Office of Labor Standards is developing an internal procedure for employees to request reconsideration if the Director finds that there was no minimum wage violation. Employee Remedies What happens if OLS finds that an employer is in violation of the ordinance If evidence shows noncompliance, OLS will seek a settlement agreement that provides a full remedy for all workers (i. e. back wages plus interest), an agreement to future compliance, and monitored compliance for 12 months. This type of settlement agreement also will constitute a first violation of the ordinance. What remedies are available to the employee The settlement agreement with the employer will state the amount owed to the employee (i. e. back wages plus interest), an agreed-upon timeline for payment and a stipulation that failure to comply with settlement terms will result in an automatic Directorrsquos order with appeal rights waived. What interest rate applies Interest will accrue at 12 . the maximum rate permitted under RCW 19.52.020. It will start accruing from the date payment of the wages were due. How are remedies paid to employee OLS will collect the amount from the employer and distribute it to workers. What is the Cityrsquos collection procedure for unpaid orders If an employer refuses to comply with a settlement agreement, including payment of back wages and interest, OLS will refer the case to collection proceedings. What remedies are available to employees in retaliation cases If the evidence shows that an employer unlawfully retaliated against an employee in violation of the minimum wage ordinance, OLS would assess penalties and endeavor to secure a full remedy for the worker. Although remedies under this ordinance are limited to back wages for hours worked, OLS would seek a more robust resolution through the settlement process. What is the successor liability for minimum wage violations Minimum wage complaints will be dually investigated as administrative wage theft complaints. If evidence shows a violation of the Administrative Wage Theft Ordinance, successor liability applies to both the wage theft and minimum wage violations. Therefore, if an employer sells or transfers a business, any person who becomes a successor to that business becomes liable for the full amount of the remedy for a minimum wage violation. Employer Penalties Will penalties be imposed for the first year of implementation OLS will not impose penalties during the first year of implementing the minimum wage ordinance unless there are repeated or egregious violations. What are the penalties (Willful) Notice and Posting Violation: An employer who willfully violates the ordinancersquos notice and posting requirements may be fined up to 125 for the first violation and 250 for subsequent violations. (Willful) Interference: A person who willfully resists or interferes with the work of the Office of Labor Standards may be fined from 1,000 to 5,000 . Improper payment of wages ndash first violation: The Office of Labor Standards will issue a warning and may assess a civil penalty of up to 500 per instance of improper payment of minimum wage (i. e. per employee). Improper payment of wages ndash second violation: The civil penalty for a second time violation is up to 1,000 per employee or an amount equal to ten percent of the total amount of unpaid wages, whichever is greater. Improper payment of wages ndash third violation: A civil penalty for a third violation is up to 5,000 per employee or an amount equal to ten percent of the total amount of unpaid wages, whichever is greater. The maximum civil penalty is 20,000 per employee. Workers How can workers learn more about Seattlersquos minimum wage requirements and their rights under the ordinance What is the City of Seattlersquos outreach plan for workers Where can I find more information about the Community Outreach and Education Fund What is the wage calculator How can it help me as a worker Business How can businesses learn more about minimum wage requirements What is the outreach plan for business Will there be an outreach and education fund for businesses What is the wage calculator How can it help me as an employer Workers How can workers learn more about Seattlersquos minimum wage requirements and their rights under the ordinance Visit Minimum Wage Ordinance page for information and materials, including downloadable posters, fact sheets, etc. Call 206-684-4500 to report possible violations or ask a question. Email OCRIntakeseattle. gov with your questions, or join our email list to receive updates and announcements. What is the City of Seattlersquos outreach plan for workers The Office of Labor Standards wants every worker in Seattle to be familiar with the Cityrsquos minimum wage and other labor standards, and to know who to call to report problems. In addition to advertising and other outreach efforts, OLS has a Community Outreach and Education fund that will contract with community organizations to: Educate workers. Train service providers. Set up community sites where workers can receive information, counseling, referrals and help with filing claims and complaints. Outreach will include a focus on low wage workers, communities of color and immigrant and refugee communities. Information and presentations will be provided in different languages to reach as many people as possible. Where can I find more information about the Community Outreach and Education Fund Visit Community Outreach page. Join our email list to receive personal notification of the guidelines and workshops. What is the wage calculator How can it help me as a worker The calculator allows workers to find out the minimum wage they should be receiving. View Minimum Wage Calculator Business How can businesses learn more about minimum wage requirements Visit our Minimum Wage Ordinance page for information and materials, including downloadable posters, fact sheets, etc. Call 206-684-4536 for answers to specific questions about the Minimum Wage Ordinance and Seattlersquos other labor standards laws. Email laborstandardsseattle. gov with your questions, or join our email list to receive updates and announcements. What is the outreach plan for business The Office of Labor Standards also wants every business in Seattle to be familiar with the Cityrsquos minimum wage and other labor standards ordinances, and to know who to call for compliance support. Soon after the creation of OLS as new division within the Seattle Office for Civil Rights in late 2014, SOCR staff began working closely with the business community. In addition to creating Administrative Rules, posters, fact sheets, this Frequently Asked Questions document and other materials, OLS has: Mailed a postcard to nearly 50,000 local businesses announcing minimum wage and minimum compensation requirements. Added information about the Minimum Wage Ordinance and other Seattle labor standards to the City of Seattle on-line Business License registration and renewal process. Added information about Seattlersquos labor standards to Finance and Administrative Services general Web site for business licenses. See ldquoRelated Sites. rdquo Held three public meetings at diverse locations and times to hear questions that informed our Minimum Wage rulemaking process. Convened a Stakeholders Group with representatives of business, labor and the community to identify Administrative Rule issues and provide input on solutions. Held dozens of meetings and presentations with individuals and business organizations. OLS will continue to meet with businesses and make presentations upon request. Answered questions from hundreds of employers over the phone and via email. OLS will continue to provide direct assistance to employers. Will there be an outreach and education fund for businesses In addition to advertising and other outreach efforts, OLS will contract with business and community organizations to increase awareness and understanding of Seattlersquos labor standards among Seattlersquos employers. These contracts will focus on ethnic and minority-owned businesses, including businesses owned by immigrants and refugees, and will include outreach conducted in different languages to reach as many people as possible. More information coming soonRecently, the Office of Economic Development conducted a competitive process to award 210,000 to a contractor to provide entrepreneur support and training for immigrant, refugee and minority business that will be impacted by the new 15 minimum wage ordinance. More information will soon be provided regarding the recipient of this contract. What is the wage calculator How can it help me as an employer The calculator allows businesses to find out the minimum wage they should be paying to employees. View Minimum Wage Calculator

No comments:

Post a Comment